1. Dziś niedziela misyjna rozpoczynająca Tydzień Misyjny. Taca przeznaczona na
misje. Bóg zapłać za dzisiejsze ofiary na potrzeby misji i misjonarzy.
2. W środę rocznica poświęcenia bazyliki katedralnej w Sandomierzu
A w sobotę, w naszej diecezji liturgiczne wspomnienie św. Jana Pawła II, przeniesione z
22 października.
3. Zbliża się Uroczystość Wszystkich Świętych. i Dzień Zaduszny.
Pamiętajmy o grobach naszych zmarłych. Myśląc o zmarłych, nade wszystko
pamiętajmy o spowiedzi i Komunii św. za swoich zmarłych.
Możliwość spowiedzi codziennie przed nabożeństwem. Nie czekajmy na ostatnią chwilę.
Na ostatnich ławkach wyłożone są kartki na wypominki.
4. Pan Bugno zaprasza na pielgrzymkę do Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej
i Matki Bożej z Lourdes w Porąbce Uszewskiej na dzień 25 października 2025
Plakat w gablocie przed kościołem.
5.Na stoliku wyłożone są gazety: Gość Niedzielny – Niedziela.
6. Dziękuję za sprzątanie na dzisiejszą niedzielę i dekorację kwiatową do prezbiterium.
Na najbliższą niedzielę proszę z kolejnych numerów: 117, 118, 116, 115, 115A, 125A
Mamy już dekorację listopadową, proszę więc skoncentrować się na wygrabieniu liści
wokół kościoła.
7. Dziękuję panu Kazimierzowi Bajdzie za szybką odpowiedź i przywiezienie
potrzebnego piasku w poniedziałek już z samego rana, dzięki czemu prace przy
schodach do kaplicy już trwają.
8. Wczoraj na wieczny odpoczynek odprowadziliśmy śp. Tadeusza Drykę.
Polećmy go Bożemu Miłosierdziu w naszej modlitwie.
Wszystkim obchodzącym w tym tygodniu imieniny, urodziny lub inne radości osobiste, rodzinne czy małżeńskie składamy serdeczne życzenia.
Niech Was dobry Bóg błogosławi,
a Matka Najświętsza i św. Józef mają zawsze w swojej opiece.
Błogosławionej, spokojnej niedzieli.
Katecheza 19 października 2025.
Co oznacza imię Jezus?
W kolejnej części Credo przechodzimy do słów: wierzę w Jezusa Chrystusa.
Zacznijmy cykl naszych katechez na temat tej części wyznania wiary od
zastanowienia się co oznacza imię Jezus? O nadaniu dziecku imienia rodzice
rozmawiają na długo przed jego pojawieniem się na świecie. Często do tych dyskusji
włączają się inni członkowie rodziny, przyjaciele czy znajomi. Dlaczego tak prosta
zdawałoby się czynność, jaką jest nadanie dziecku imienia, budzi tyle emocji?
Dlaczego rodzice przywiązują do tego faktu tak wielkie znaczenie?
Odpowiedzi na te pytania można odnaleźć w dość powszechnie występującym
przekonaniu człowieka o istnieniu pewnych treści, zawierających się w noszonym
imieniu, o randze samego imienia. Rodzice nadają dziecku imię, aby wyposażyć je
w pewne cechy. Imię jest więc niejako ukierunkowaniem życia człowieka, życzeniem
czy błogosławieństwem. Ważne jest również to, iż zwracanie się po imieniu wyraża
bliską relację międzyosobową. Dlatego jesteśmy po imieniu tylko z ludźmi, którzy są
nam w jakiś sposób bliscy. Rozważmy zatem, jakie znaczenie ma dla nas szczególne
Imię, o którym Pismo Święte mówi, że „nie ma w żadnym innym zbawienia, gdyż nie
dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, w którym moglibyśmy być
zbawieni” (Dz 4,12).
Imię Jezus zostało nadane naszemu Zbawicielowi bezpośrednio przez Boga.
Nie nadano go z ludzkiej inicjatywy, ale zostało objawione Maryi przy zwiastowaniu.
Katechizm Kościoła Katolickiego naucza, że w chwili zwiastowania anioł Gabriel
nadaje mającemu się narodzić Dziecięciu jako własne imię Jezus, które wyraża
zarówno Jego tożsamość, jak i posłanie. „Jezus” w języku hebrajskim oznacza: „Bóg
zbawia”, „Jahwe jest zbawieniem”. Ponieważ jedynie Bóg „może odpuszczać
grzechy” (Mk 2,7), to On w Jezusie, swoim odwiecznym Synu, który stał się
człowiekiem, „zbawił lud od jego grzechów” (Mt 1,21). W ten sposób w Jezusie Bóg
wypełnia całą historię zbawienia dla dobra ludzi. Jezus z Nazaretu nie tylko nosi
imię, które mówi o zbawieniu, ale także JEST Tym, którego to imię oznacza: jest
Zbawicielem. Świadczą o tym pewne zwroty użyte przez ewangelistów. Łukasz
zapisał „narodził się wam Zbawiciel” (Łk 2,11) a Mateusza dodał „On bowiem zbawi
swój lud od jego grzechów” (Mt 1,21). Zwroty te odzwierciedlają prawdę objawioną,
którą głosi cały Nowy Testament, a najpełniej wyraża święty Paweł Apostoł, gdy
pisze: „Dlatego też Bóg Go nad wszystko wywyższył i darował Mu imię ponad
wszelkie imię, aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano (…) i aby wszelki język
wyznał, że Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Boga Ojca” (Flp 2, 9-11). Mimo, że
imię Jezus nosiło wielu synów narodu żydowskiego przed Chrystusem – zarówno
w Starym, jak i w Nowym Testamencie, to tylko w Jezusie Chrystusie imię to osiąga
pełnię swego znaczenia. On bowiem jest właśnie Tym, w którym i przez którego Bóg
dokonał zbawienia człowieka. To właśnie imię Jezus jest właściwym imieniem Boga
Zbawiciela. Nawet złe duchy boją się Jego imienia, uczniowie w Jego imię dokonują
cudów, ponieważ Ojciec udzieli im wszystkiego, o co Go poproszą w imię Jezusa.
Stąd imię Jezus znajduje się w centrum modlitwy chrześcijańskiej, wszystkie bowiem
modlitwy liturgiczne kończą się formułą: „Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa”.
Podobnie punktem kulminacyjnym modlitwy „Zdrowaś Maryjo” są słowa:
„błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus”. Imię „Jezus” towarzyszy zatem
chrześcijanom przez całe życie.